It's all about that base



Всичко започва с основата... за сенки за очи :)

Знаете колко обичам сенките, те са любимият ми продукт от декоративната козметика. Използвам ги с голямо удоволствие и държа да видя на окото си същия цвят като в кутийката, който да издържа от сутрин до вечер. Не вярвам, че това е възможно да се случи без база за сенки и затова никога не гримирам очите си, без преди това да съм използвала база.

Преди да продължа, искам да вметна малко за моите клепачи – кожата ми е мазна и имам доста линии (не съм от момичетата, надарени с гладки клепачи), но нямам паднал клепач.
Обичам да тествам различни бази и реших, че мога да споделя своя опит с вас и да ви разкажа за няколко от базите, които съм пробвала.Ще ги сравня по няколко критерия, като за по-лесно ще използвам само името на марката, иначе ревюто ще стане прекалено дълго. И така на вашето внимание:
Urban Decay Eyeshadow Primer Potion the Original; E.L.F. Mineral Eyeshadow Primer; GOSH Eyeshadow Base Waterproof 001 Matte; NYX Jumbo Pencil in 604 Milk; NYX High Deifinition Eyeshadow Base.


Покривност:
Не мога да се оплача с клепачи с много видими вени, но предпочитам бази, които са по-покривни, защото при мен така изпъква повече цвета на сянката. NYX HD & NYX Jumbo Pencil  са най-покривните бази, които имам – при мен покриват изцяло цвета на клепача. Следва ги UD – има средно покритие, а ELF & Gosh са с най-слабо покритие, като Gosh е почти безцветна.

Нанасяне:
Предпочитам да използвам апликатор за нанасяне и затова най-удобни са ми NYX HD & ELF, от UD изстисквам малко на върха на пръста си и разнасям, NYX Jumbo Pencil е сравнително мек и го разнасям директно върху клепача, а GOSH е пълен ужас – базата е под формата на сух стик, които не се разнася равномерно върху клепача и доста дърпа кожата, трябва да го мажа върху пръста си и след това върху клепача – много неудобно.

/отляво-надясно : NYX HD; UD; Nyx Jumbo Pencil; ELF; Gosh/
 
Цвят:
Предпочитам базите ми да са с неутрален към жълт подтон, не обичам и не нося бази с розов подтон. В този ред на мисли UD & NYX HD са с най-видим жълт подтон, като дори при тях той не е силно изявен, т.е. ако трябва да кажа дали е жълт или розов, ще ви кажа – жълт, но толкова слабо жълтеникаво, че е почти пренебрежимо. ELF има по-неутрален цвят, на снимката изглежда леко розовеещо, но на клепача не си личи. NYX Jumbo Pencil има доста изявен бял цвят, а GOSH е почти безцветен.

Издържливост:
Първата ми база изобщо е ELF – харесва ми, че се нанася лесно, изсъхва бързо, сенките се преливат добре и цветовете изпъкват, издържливостта е към 6-7 часа, след това цветовете се събират в една гънка на клепача. Взех си GOSH, защото четох добри отзиви за нея, но не мога да ги споделя – базата е под формата на сух стик, които се нанася трудно и определено не издържа дълго на очите ми, сенките се събират на около 4-ия час. NYX Jumbo Pencil in Milk е много известен продукт, мислех, че мога да го използвам самостоятелно, но се оказа, че греша – прекалено е мазен и се събира на клепачите ми буквално за 30 минути. Когато го използвам, слагам база отдолу и нанасям пестеливо молива, използвам го, когато нанасям светли цветове, които изглеждат по-плътни и ярки върху белия молив. UD използвам от близо година и за мен е най-добрата база, не изсушава клепачите ми, изсъхва бързо, пренасянето е сравнително лесно и задържа сенките, докато не ги махна – което при мен ще рече около 12 часа, забелязва се известно избледняване на сенките, но към това нямам забележки. NYX HD е много много популярна база и аз много исках да се разберем, допада ми цветът й, но уви на моите клепачи не успява да задържи сенките за повече от 6-7 часа. Цветовете стоят добре върху нея, преливат се лесно и не изсушава клепачите ми, но през ранния следобед сенките ми вече са се събрали на линия, а това не е особено приятно.

/отляво-надясно : NYX HD; UD; Nyx Jumbo Pencil; ELF; Gosh/ 
 
Достъпност:
Няма какво да се лъжем, най-трудно се открива UD, а и е най-скъпа – тубичка от 11 мл излиза към 33-35 лв, зависи откъде я поръчвате. С ELF  може да се сдобиете сравнително лесно от iherbs и цената й е към 10-ина лв. Продуктите на NYX ги има на много места в България и цената и на двата е под 15 лв, а ако хванете намаление, може да излезе и около 10. GOSH си взех от магазин Мория, в който откривам всички „по-забити“ продукти и марки, по спомен взех базата за около 15 лева.

Недостатъци:
UD е прекалено скъпа и с живот от 6 месеца... Да вдигне ръка човекът, успял да я изхаби в срок! GOSH е суха, нетрайна и трудна за нанасяне. ELF е без ясен състав - не мога да открия състава на тази база и това си е, както и количеството продукт и срок на годност. NYX Jumbo Pencil е прекалено мазен и просто не работи като база при мен. NYX HD работи за много момичета отлично, при мен – за около 6-7 часа.

 /отляво-надясно : UD; ELF; Gosh; NYX Jumbo Pencil; NYX HD/

За момента единствената база, която работи достатъчно добре при мен е UD Eyeshadow Primer Potion, наистина е най-скъпата от всички изброени, но поне знам, че сложа ли я, сенките ми няма да мръднат каквото ще да става. ELF & NYX HD при мен работят идентично и ако трябва да избирам, бих си взела отново тази на ELF. NYX Jumbo Pencil е по-скоро помощник-база, но не и основна, а GOSH не бих препоръчала на никого.

Надявам се да съм ви била полезна с това ревю и ще се радвам, ако ми споделите коя е вашата любима база или ако имате трикове при нанасянето на база за сенки. Ако имате някакви въпроси по отношение на описаните бази, споделяйте в коментарите ;)

Етикети: , , ,