Гладко и чисто лице с Clinique Clarifying Lotion



Продължавам с постове, посветени на бялата козметика. В това горещо време не ми се носи грим и респективно ме вдъхновява само грижата за кожата. Използвам Clinique Clarifying Lotion for Normal to Combination Skin от една година, както виждате вече свърших първата си бутилка и втората пътува към мен. Това е първият ми продукт на марката и той постави основите на любовта ми към нея.

Преди да продължа с моите впечатления, първо ще представя сухата информация: Клиник имат серия от продукти за проблемна кожа – „3 стъпки“. Всяка серия съдържа три стъпки, представен и от три различни продукта – почистване, ексфолиране и хидратиране. Номерата, които се виждат по бутилките показват  вида кожа, а не реда в серията. Т.е. номер 1 е за много суха към суха кожа; номер 2 за суха към комбинирана; номер 3 за комбинирана и номер 4 за мазна. Моят ексфолиращ лосион е стъпка номер 2 и спрямо вида кожа е номер 3 – за комбинирана кожа. Използва се след като вече сте измили лицето си като подготвя кожата да „поеме“ по-добре последващото  хидратиране. Напоявате тампонче и с потупващи движения обтривате цялото лице. Да повторя – потупващи, а не мажещи.
Какво представляват ексфолиращият лосион или тоник? Изглежда като съвсем обикновен лосион или тоник, разликата е в това, че съдържат или AHA(гликолова или млечна киселина; подходящ за всички кожи, освен много чувствителни), или BHA (като салицилова киселина; по-подходящи са за проблемна, мазна кожа, а също и за чувствителна).
Целта на ексфолиращият тоник/лосион или течен ексфолиант е да почисти мъртвите клетки, които са причинители на фините линии и запушените пори. Резултатът е по-плътна дерма, по-сияйна и гладка кожа. Аз използвам моят лосион всяка вечер, но може да го съобразите с нуждите на вашата кожа и да го ползвате през ден или дори два пъти седмично. Някои източници съветват да използвате добра слънчева защита, тъй като подобни продукти могат да повишат фоточувствителността на кожата. Не съм използвала допълнителна защита за лицето си и не съм забелязала проблеми с кожата.
Периодът, в който започнах да използвам лосиона, беше доста тежък за моята кожа – имах множество неравнини по лицето, дребни пъпчици, тъмни петна от стари пъпки, омазняване и запушени пори. Искам да кажа, че освен всичко останало, не миех лицето си с нищо, използвах само мицеларна вода и си въобразявах, че е достатъчно. Най-много проблеми с „драскащи пъпчици“ имах по ръба на челюстта. Започнах да използвам лосиона основно там и буквално след две седмици кожата ми стана гладка и мека. В последствие започнах да мия лицето си абсолютно всяка вечер и резултатът беше още по-добър. Но да се върнем на лосиона – поддържа порите ми чисти, пъпки вече почти не ми излизат, за петната не помага много, но пък при по-малко пъпки, има по-малко петна, нали така?
Състоянието на лицето ми се промени коренно – редовната употреба на лосиона на Клиник и на ексфолианта на същата марка са основните „виновници”. Лицето ми продължава да е много меко, чисто и без онези дребни пъпчици, които преди правеха кожата ми неравна.
Лосионът има силна алкохолна миризма и много се притеснявах дали няма да пресуши кожата ми. Това не се случи и благодарение на лосиона в комбинация с други продукти кожата ми премина от „комбинирана към мазна“ на „нормална към комбинирана“. Омазняването намаля драстично.
Чувала съм много отзиви, че козметиката на Клиник е или любов от пръв поглед, или ви отказва тотално от марката. Аз имах късмет. Цената на лосиона в Дългас е 45 лв, докато в enzo можете да го намерите за 31,90 лв. Цената му не е ниска, но според мен си струва да го пробвате, така че винаги може да помолите да ви дадат отсипка в Дъглас.
А кой е вашият лосион за лице и имате ли опит с ексфолиращите лосиони?

Етикети: ,